[News] Extrablatt ! Extrablatt! ...


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[Pinnacle Entertainment] The Savage World of Flash Gordon: War Rocket Poster Map
Artist:
Alida Saxon
Pages: 1
Prices: €3,24 (DriveThruRPG/RPGNow)

Fast, nimble, well-armored, and well-armed, the War Rocket is ideal for air combat, bombing runs, and troop and gear transport.

This 24 by 30-inch full-color PDF map has a layer with a 1″ grid and is intended for The Savage World of Flash Gordon™ RPG, which requires the Savage Worlds core rules to play.

This product requires the Flash Gordon™ RPG and Savage Worlds core rules to play.


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[Pinnacle Entertainment] The Savage World of Flash Gordon: Fast Pursuit Rocket Poster Map
Artist: Alida Saxon
Pages: 1
Prices: €3,24 (DriveThruRPG/RPGNow)

The fast pursuit rocket is the swiftest skyship in Ming’s Imperial fleet. Use this map for boarding actions or as a home for your adventurers!

This 24 by 30-inch full-color PDF map has a layer with a 1″ grid and is intended for The Savage World of Flash Gordon™ RPG, which requires the Savage Worlds core rules to play.

This product requires the Flash Gordon™ RPG and Savage Worlds core rules to play.
 
Es ist die letzten Tage ein wenig ruhiger um uns gewesen, was allerdings nicht an zu wenig Arbeit oder sogar Untätigkeit lag. Zugegeben, die Feiertage haben wir eher ruhig verbracht, aber davon abgesehen haben uns ungeplante Lagerarbeiten, Papierkram und natürlich die obligatorischen Erkältungen und Co. im Griff gehabt. Positiv erschwerend kam ein Feiertagshoch im Großhandel hinzu, was auf der einen Seite toll war, auf der anderen Seite mit dem Lagerchaos kollidierte. Insgesamt haben wir alles gut im Griff gehabt aber die Außenkommunikation blieb mal wieder auf der Strecke. Bitte entschuldigt das. Es ist keine Absicht und wird sich in der nächsten Woche wieder bessern. In den nächsten Tagen gibt es dann auch wieder mehr Infos. Als kleines Schmankerl schon mal ein Bild der 50 Fathoms-Druckbögen.

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Die Bücher sollten zwar schon längst hier sein, was nicht geklappt hat, aber mittlerweile sind sie gedruckt und gebunden. Es sind also nur noch Tage bis zur Auslieferung.

Bleibt savage!

Christian für PG

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[Happy Monster Press] Children of the Apocalypse
Author: Scott Marchand Davis
Pages: 80
Prices: €8,16 PDF; €12,14 SC Standard; €16,14 SC Premium; €20,18 HC Premium; €20,30 €13,77 PDF + SC Standard; €24,30 €17,77 PDF + SC Premium; €28,34 €21,81 PDF + HC Premium (DriveThruRPG/RPGNow)

In the ruins of an ancient city, a band of treasure hunters seeks ancient artifacts to fuel the creations of a powerful Tinker Mage. Armies trade musket fire across rolling hills as pikemen brace to receive a charge of monstrous shock troops. An assassin in the service of the Goddess of Death and Disease sets a gunpowder charge beneath the foundations of a rival church. A wizard faces down a psion in an arcane duel for possession of a trove of ancient texts. All these adventures and more are daily occurrences in the world of Children of the Apocalypse, a post-apocalyptic fantasy setting for Savage Worlds.

Children of the Apocalypse is a high-fantasy, high-theology, early black-powder-era setting taking place five centuries after a modern technological civilization collapsed in a great plague. The plague itself was actually intended as a genetic enhancement to psychic ability, and a few children born in the years following the plague had near-godlike abilities as a result – these children eventually went to war and the nine survivors, now known as the Nine Gods, maintain an uneasy détente.




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[Happy Monster Press] Children of the Apocalypse - Character Sheet
Author:
Scott Marchand Davis
Pages: 2
Prices: Freebie (DriveThruRPG/RPGNow)

An editable 2-page character sheet for Children of the Apocalypse.
 

[Gun Metal Games] Interface Zero Megabundle
Prices: €167,59 €16,26 (DriveThruRPG/RPGNow)

This special bundle product contains the following titles:
  • A Facsimile of Death
  • Boston: The Broken Cradle of Liberty
  • City Tiles Volume 1: The Sprawl
  • Cyberpunk Floorplans: City Street
  • Cyberpunk Floorplans: Run Down Tenement
  • Drip by Bloody Drip
  • Extraction with Extreme Prejudice
  • Extraction with Extreme Prejudice (Pathfinder Edition)
  • From Gaza with Love
  • Hostile Takeover
  • Hot Potato
  • I-zine Volume 1: Message in a Bottle
  • I-Zine Volume 2: Wanted!
  • I-Zine Volume 3: Zeeks Expanded!
  • Interface Zero
  • Interface Zero (Pathfinder Edition)
  • Interface Zero 1.0
  • Interface Zero 2.0 GM screen
  • Interface Zero 2.0 Iconic figure flats
  • Interface Zero 2.0 Threats figure flats
  • Interface Zero 2.0: Fate Edition
  • Interface Zero 2.0: Full Metal Cyberpunk
  • Interface Zero 2.0: Player's Guide
  • Interface Zero: 2090 World Map
  • Interface Zero: Modern20 edition
  • Japan: Empire of the Setting Sun
  • Jericho Rose
  • Phoenix: The Terrible Valley of Static
  • Real Estate
  • Road Rage: Figure flats!
  • Road Rage: Life in the Fast Lane
  • San Francisco: The Ruins by the Bay
  • Seeds of Discontent
  • The Delivery
  • The Exchange
  • The New York Reclamation Zone
  • The Republic of Texas Savage Worlds edition
  • Zeeks: Psionics in 2088
 

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[StoryWeaver] HighSpace 2.0: Intervention Agency Handbook
Authors: Patrick Taylor, Doc' Joe Sweeney, Jaie Obillo
Pages: 56
Prices: €10,18 (DriveThruRPG/RPGNow)


WELCOME TO INTERVENTION


Far-future Black Ops with killer-tech...
You’re the PanDominion’s greatest weapon.
But you don’t officially exist...
Join the ranks of Intervention...
and be a saboteur, a protector, a spy or assassin, tasked with protecting the trillions of citizens of the PanDominion.
The Intervention Agency Handbook delves into the top-secret universe of HighSpace, revealing the inner workings of an Agency where anything goes...

Discover
  • The inner-workings of the Galaxy’s most secretive organization
  • Who really runs the PanDo from the shadows
  • New archetypes that will melt your brain
  • New character & starship edges
  • Special ops starships (with deck plans!)
  • A ready-to-go mini-mission to test your agents’ mettle

BONUS! 148 pages of printable sci-fi battle map tiles featuring four complete starships!

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Requires: HighSpace 2nd Edition & Savage Worlds Deluxe
The follow-up to the HUGELY POPULAR HighSpace 1st Edition!
In this thrilling new RPG, YOU play the renegade and reluctant hero fighting unimaginable threats to an ultra-high-tech utopian world... just for kicks.
 

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[Fabled Environments] Buccaneer: Through Hell and High Water
Authors: Brett Weihing, Chris Fuchs, Christoper Landauer, Gilbert Gallo, Charles White
Artists: Rick Hershey, Mark Camelbeke, Alyssa Faden
Pages: 308
Prices: €16,13 PDF; €32,34 €24,22 SC Color Standard; €40,42 €32,30 HC Color Standard; €48,47 €24,22 PDF + SC Color Standard; €56,55 €32,30 PDF + HC Color Standard
(DriveThruRPG/RPGNow)

Things differ from what you might remember in your history books. Sure, the seas overflow with iron men and wooden ships, but the Caribbean permeates a lurking darkness. The Golden Age of Piracy suffers a tarnish from a taint of a malevolent force lurking in the waters. What started out as a silent plea for help, turned into a deep cry for mercy.

This 300+ page book is a setting for the Savage Worlds system. It brings the Golden Age of Piracy to life. Contained within you can find some new rules for ship combat, swashbuckling chaos, ship customization, new archetypes, over twenty new edges and hindrances and an exciting world of Buccaneers, Vodou and Monsters to run your campaign.
 

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[Applied Vectors] Savage Worlds Zombie Squad
Authors: Ian R. Liddle, FeralgamersInc
Pages: 74
Prices: €8,10 PDF; €16,20 SC; €20,26 HC; €24,30 €16,20 PDF + SC; €28,35 €20,26 PDF + HC (DriveThruRPG/RPGNow)

The Zombie Squad is a Sci-Fi RPG where you play as Ex Military Criminal Black Op Units, called Penal Squadrons, that are sent out on missions either too dangerous or too dirty for Earth's Military forces.

You are deniable and expendable and expected to accomplish your mission whatever it takes. With the skills and abilities to operate behind enemy lines or undercover on the many planets available to visit in the game.

If you have ever wanted a game that mixes Star Wars, Aliens, and Firefly and throws in a pinch of the Dirty Dozen and Inglorious Basterds then The Zombie Squad is the game you have been waiting for.


[Applied Vectors] Zombie Squad Action Deck
Artists: Rob Last, Ian Liddle
Cards: 54
Prices: €12,15 (DriveThruRPG/RPGNow)

Add a whole new dimension to your Zombie Squad games with this deck of cards. All 54 cards are created by Ian Liddle and Rob Last to brilliantly capture the essence of this science-fiction game setting


[Applied Vectors] Zombie Squad Card Bennies
Artist: Rob Last
Pages: 2
Prices: €1,62 (DriveThruRPG/RPGNow)

The Zombie Squad Bennies reproduced into a PDF designed to be printed on sheets of letter-sized cardboard.
You get twenty bennies on a sheet; both front and backs are provided.

Need more? Print more. You'll never run out!


[Applied Vectors] Zombie Squad VTT Assets
Artist: Rob Last
Prices: €0,81 (DriveThruRPG/RPGNow)

This ZIP file contains a PNG of the Standard Zombie Squad Action Deck back as well as the Zombie Squad bennie 'face' which can be imported into Virtual Tabletops such as Roll20.
 
Zuletzt bearbeitet:
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Ahoi, ihr Landratten! Seereisen sind ja bekanntlich immer ein Wagnis, umso erfreulicher, wenn Schiff und Mannschaft dann doch den Hafen erreichen.

Mittlerweile haben wir einen (neuen) Versandtermin für die Bücher, nämlich den nächsten Mittwoch. Vorab sollen wir Montag Bilder der fertigen Bücher bekommen. Bis Ende nächster Woche werden die Bücher also unser Lager erreichen und dann umgehend an euch ausgeliefert. Die Lieferungen sind schon vorbereitet, so dass wir keine weitere Zeit verlieren und ihr sofort losspielen könnt. Die limitierten Bücher im Kunstledereinband folgen knapp zwei Wochen später. Als kleines Dankeschön legen wir allen Vorbestellern die gedruckte Karte von Caribdus bei. Wer das Buch noch nicht vorbestellt hat, kann das hier tun.

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Bleibt savage!

Christian

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[High Level Games] Mine-d Your Own Business
Author: Jarod Lalonde
Pages: 3
Prices: €0,81 (DriveThruRPG/RPGNow)

The dwarven town of Galduroz is known for two things; strong drink, and the legendary smith, Granite Ironheart.

Your party will be tasked to bring mithral from a nearby mine so that he can continue his prized creations. But all is not as it seems. There are creatures in the deep, and plots in the world above.
 

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[Pinnacle Entertainment] The Savage World of Flash Gordon: Character Folio

Author: Shane Lacy Hensley
Pages: 8
Prices: €2,43 (DriveThruRPG/RPGNow)

The Flash Gordon™ Character Folio includes a character sheet, stat blocks to use for vehicle and allies, note space for your character background, nemesis, contacts, and a grid to make notes for maps. There’s also a Quick Reference Chart for combat maneuvers, Flash Gordon™ Setting Rules, the Creative Combat table, and the Planetary Romance table.

This product requires the Flash Gordon™ RPG and Savage Worlds core rules to play.


[Pinnacle Entertainment] The Savage World of Flash Gordon: Character Sheet
Author: Shane Lacy Hensley
Pages: 1
Prices: Freebie (DriveThruRPG/RPGNow)

You don't have to travel to Mongo to get this character sheet for the Flash Gordon™ RPG!

Want even more information for your character like a background, stat blocks for a vehicle or allies, notes on nemeses or maps, a handy reference for Flash Gordon™ Setting Rules, and more? Look for our Flash Gordon™ RPG Character Folio!

This product requires the Flash Gordon™ RPG and Savage Worlds core rules to play.


[Pinnacle Entertainment] The Savage World of Flash Gordon: Table Tent Character Sheet
Author: Shane Lacy Hensley
Pages: 1
Prices: Freebie (DriveThruRPG/RPGNow)

This download features a Table Tent style character sheet to print and use with your Flash Gordon™ RPG!

Popular for convention play and home use, this character sheet shows everyone at the table your character name, Parry, Toughness, Notice, and has space for an Action Card. The player-facing side has all your stats for easy reference, and there’s room for more information on the inside of the Table Tent.

Looking for a standard portrait-sized character sheet? Look for our Flash Gordon™ RPG Character Sheet.

Want even more information for your character like a background, stat blocks for a vehicle or allies, notes on nemeses or maps, a handy reference for Flash Gordon™ Setting Rules, and more? Look for our Flash Gordon™ RPG Character Folio!

This product requires the Flash Gordon™ RPG and Savage Worlds core rules to play.
 

[Tricky Troll Games] Sewer Rats
Author: Nathan Carmen
Pages: 23
Prices: €3,26 (DriveThruRPG/RPGNow)

In an alternate modern-day earth, a villainous corporation known as Evolved Technologies Inc. has begun abducting humans and turning them into freakish mutants. Now, these mutants are escaping and living in large numbers beneath our feet, plotting revenge against ETI while trying to survive the urban jungle.

This Setting Kit provides a toolkit full of Savage goodness for the Gamemaster to use as they wish. This format is designed to highlight just how much a group can do with the Savage Worlds Core Rules and a little tweaking.

Included are:
  • 3 New Races which can be adjusted to create a variety of animal, demon, and human-like mutants.
  • 5 New Edges
  • 2 New Hindrances
  • A New Setting Rule
  • An Adventure Generator
  • 26 Mutants, Villains, And more!
 

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[Clockwork Publishing] Space: 1889 - Thunders of Venus (Savage Worlds Version)
Author: Steven S. Long
Pages: 28
Prices: €8,15 €4,07 (DriveThruRPG/RPGNow)

Everything Jules Verne could have written.
Everything H. G. Wells should have written.
Everything Arthur Conan Doyle thought of,
but never published - because it was too fantastic.


The exploration of Venus was ill-fated for the British right from the start. All three of their Venus expeditions between 1874 and 1876 disappeared without a trace. The surviving expedition members could not be rescued until years later when—to the embarrassment of the Empire—a German zeppelin recovered them. Ever since the British have been searching for ways to stop the decaying process the precious liftwood of their ships is exposed to on the Morning Star. The British hope to regain air supremacy on Venus now lies in the young and ingenious scientist Roger Kincaide. Over the years he has developed the so-called ‘Kincaide Field’ and the day has come that he wants to field test his invention with the airship Aphrodite. The player characters are invited to join the maiden flight. A day of celebration, that could change the course of future history— if it weren’t for the Thunders of Venus that turn the cruise into a fierce struggle for survival…

This adventure is set on Venus. A test flight of an experimental airship ends in a catastrophe and the player characters, surviving crew and guests find themselves in the middle of the Venusian jungle. Will they be able to fight their way through to the next human outpost? Will they survive the threats of the jungle or will they end up as raptor food? What are they going to do when they are caught in the crossfire of a conflict between two rival Lizard-men tribes? And why can’t they shake the feeling that someone might have sabotaged the whole thing…?

The adventurers should be favorable towards the British Empire which in turn should trust them. The events in this adventure are especially suited for characters experienced in the wilderness. Be they Adventurers, Explorers, Hunters, Survivors of all kinds, Doctors or Soldiers, they will all be able to put their skills to use. However, social skills will be useful as well, so that Celebrities, Moneymen, or Academics, seemingly lost in the jungle at first, will have their chance to shine too.

This adventure was written for the Savage Worlds ruleset for Space:1889.
 
Es ist zwar noch nicht Samstag, aufgrund der Update-Ausfälle in den letzten Wochen aber mehr als Zeit für ein Verlagsupdate. Trotzdem möchte ich heute nicht auf einzelne Produkte eingehen. Ich weiß, dass ihr händeringend auf Informationen zu einigen Dingen wartet und ich enttäusche euch nur sehr ungern, aber ich habe in den letzten Wochen und Monaten extrem viel in diversen Foren mitgelesen und ich denke, bevor wir mit Erscheinungsterminen und Werkstattberichten weitermachen, sollten wir ein paar Dinge klären. Anfangen möchte ich heute mit dem was wir eigentlich so den lieben langen Tag machen, wer (derzeit) Prometheus Games ist und wieso Updates manchmal am Schnürchen kommen und manchmal, wie in den letzten Wochen, nicht.



Wer arbeitet so bei Prometheus Games?

Prometheus Games verfügt derzeit über eine Vollzeitkraft, das bin ich, eine Teilzeitkraft, das ist Marcel, und gut ein Dutzend Freelancer, die in verschiedenen Bereichen arbeiten. Dazu kommen noch eine externe Buchhaltung und ein externes Lager (neben dem internen Handlager). Es gibt grob gesagt fünf Bereiche in unserer Firma: (1) Lager, (2) Buchhaltung, (3) Herstellung von Produkten, (4) Administration der Webseiten und (5) alles andere. Das Lager wird also in einer Mischung aus externen und internen Kräften gemacht. Die Buchhaltung macht unsere externe Frau Bock. Die Herstellung der Bücher wird komplett von Freiberuflern gemacht, darunter Autoren, Übersetzer, Layouter usw. Auch deren redaktionelle Organisation wird in der Regel extern von Freiberuflern erledigt. Die technische Administration unserer Webseiten und unseres Shops wird von Marcel erledigt. Alles andere mache in der Regel ich.



Warum es manchmal stiller wird

Dieser fünfte Bereich, dieses “alles andere”, umfasst ein sehr weites und extrem spannendes Feld. Kundenkommunikation, Marketing für unsere Kunden, Vertrieb an Händler und Barsortimente, Messeplanungen, Interviews geben, Lizenzgeber- und nehmer betreuen, Kundenfragen in den sozialen Medien beantworten, Druckangebote einholen, Freigaben erteilen, Ware einkaufen, Interviews geben und viele Aufgaben mehr. Unter anderem auch die Informationen für Updates einholen und diese dann schreiben. Wie man leicht sehen kann, ist das ein Arbeitspensum, das an sich schon recht amtlich ist. Jetzt gerade ist es 21:04 Uhr und ich arbeite bereits ohne relevante Pause seit 9 Uhr heute Morgen. Vermutlich werde ich auch noch bis ca. 23 Uhr arbeiten. Versteht das jetzt bitte nicht als Beschwerde. Ich habe mir das sehr bewusst so ausgesucht und wenn ich Anwalt geworden wäre, wären meine Tagen nur lukrativer, aber nicht kürzer. Ich liebe meine Arbeit und auch meine langen Tage. Ich wünsche mir mehr Zeit zum selber Schreiben, aber nicht weniger Arbeit an sich. Ich bin stolz auf unsere Produkte, und wenn ich “unsere” Spieler auf Messen und Cons sehe, weiß ich sehr genau, warum ich Spiele auf den Weg bringe und keine Klageschriften.



Worauf ich aber hinaus will, es bleibt immer irgendwas liegen. Das ist soweit nicht dramatisch, da sich immer irgendwann ein Zeitfenster findet, liegengebliebene Arbeiten aufzuarbeiten. Es wird aber problematisch, wenn der Arbeitsablauf von außerhalb irgendwie gestört wird. Eine Zeit lang war das leider der Fall, weil ich selbst irgendwann sehr angeschlagen war. Ich möchte nicht lange über die Gründe philosophieren. War es der Druck, die Enttäuschung, der Ärger? Ich habe keine Ahnung. Gearbeitet habe ich schon immer extrem viel, ob im Studium oder im Verlag, aber es war ziemlich genau zur SPIEL 2016 als plötzlich gar nichts mehr ging. In einem Moment habe ich noch den Warenbestand geplant und im nächsten lag ich mit Schüttelfrost, Krämpfen und Brustschmerzen flach. Das soll jetzt nichts entschuldigen oder relativieren. Darum geht es mir nicht. Ich möchte es einfach nur erklären. Es ist schwer mit manchen Dingen nach außen hin transparent zu sein, Manches mag man sich selbst nicht eingestehen, aber wenn ich so einige Kommentare lese, habe ich das Gefühl, dass wir anders nicht mehr zueinander finden. Es fehlt schlicht das Wissen umeinander.



So ein Ausfall wie 2016 ist für uns halt richtig schlecht. Wenn ich eine Aufgabe vergesse oder Mist baue, wenn ein Freiberufler eine Deadline verpasst oder seine Arbeit gar nicht erledigt, dann kann man das irgendwie noch auffangen. Oft genug tun das dann auch andere Freiberufler, so dass ich mir das gar nicht auf die Fahne schreiben kann oder möchte. Aber Fakt bleibt, wenn ich ausfalle, aus welchen Gründen auch immer, dann wird es schwierig. Und vor allem merkt ihr das ganz schnell, denn dann werden Mails nicht beantwortet, Updates bleiben aus und es fehlt ganz allgemein an Präsenz. Ein dann oft gehörter Vorwurf ist, dass wir keine Zeit für Updates haben, weil wir uns Projekten widmen, die aktuell für uns lukrativer sind. Dieser Eindruck ist verständlich, er stimmt aber einfach nicht. Natürlich machen wir auch andere Dinge. Wir versenden bspw. täglich eure Bestellungen, beantworten eure E-Mails oder bewerben Produkte die wir verkaufen. Das heißt aber nicht, dass wir nicht mit Herzblut und Volldampf an den Crowdfunding-Artikeln arbeiten. Wenn ich nun, aus welchen Gründen auch immer, ganz oder teilweise ausfalle, dann werden immer noch die Dresden Files gelayoutet (mache ich nämlich nicht), es gehen immer noch Pakete raus (über das externe Lager) und es wird immer noch an Symbaroum übersetzt (mache ich ja auch nicht). Aber wenn ich ausfalle, warten unsere Lizenzgeber vergeblich auf Antworten, viele eurer Mails bleiben liegen und es gibt auch keine Updates. Eine solche Situation haben wir in den letzten Wochen zweimal gehabt. Zuerst ist unsere Lagerzusammenlegung (ich hatte im letzten Update darüber berichtet) extrem schief gelaufen und musste rückabgewickelt werden, was mich sehr viel Zeit gekostet hat und vor zwei Wochen musste Katarina (meine Frau) erneut ins Krankenhaus. Wer mir auf Facebook oder Twitter folgt, weiß, dass Katarina seit rund 15 Jahren eine chronische Krankheit hat und solche Situationen leider häufiger vorkommen. Wir hatten einige gute Jahre, mit langen Remissionsphasen, aber aktuell ärgert uns die Sache immer wieder. Seit vorgestern ist sie wieder hier und es ist alles gut aber mit der Frau im Krankenhaus, zwei kleinen Kindern zuhause und dazu die Firma, das war schon ein Akt.



Noch einmal, warum erzähle ich euch das alles? Zum einen, damit ihr einfach wisst, was los ist. Ihr habt mit uns zusammen Projekte finanziert und wartet zurecht auf die Realisierung und ihr solltet einfach wissen, warum manchmal Funkstille herrscht. Zum anderen habe ich in den letzten Wochen auch sehr viele Spekulationen gelesen. Ich kann das gut verstehen. Wenn man die Gründe nicht kennt, überlegt man sich halt welche, und Fantasie haben wir ja als Rollenspieler alle.



Soweit für heute. Zum Abschluss, möchte ich doch noch mal auf ein Produkt zu sprechen kommen: 50 Fathoms ist endlich angekommen!
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Anbei mal ein paar Bilder. Wir warten derzeit noch auf unsere Caribdus-Posterkarten. Die liegen noch vom letzten GRT beim Ralf von Fischkrieg, aber er hat versprochen, dass er die Karten diese Woche an uns verschickt, so dass eure Vorbestellungen Montag oder Dienstag an euch verschickt werden können.




Bleibt savage!

– Christian für PG

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[Triple Ace Games] Hellfrost City Book 6: Cities of Trade *PREORDER*
Author:
Paul "Wiggy" Wade-Williams
Pages: 34
Prices: €10,64 Preorder Print + PDF (TAG)

TWO CITIES, ONE AIM – PROFIT!


Halfway, where money can buy power and influence, and where having the right clothes is as important as having the right contacts. A place where adventurers can buy and sell all manner of goods, and use their loot to buy noble titles.

Glassport, gateway port to Aspiria, wreathed in smoke from the many furnaces that burn day and night, has become famous for its glassware. It is also a major center of alchemical learning and production, where mages and clerics can hone their arts and turn a tidy profit at the same time.

Both cities are centers of trade, but both have a unique flavor. Which one will your adventurers seek out?

Inside you will find:
  • Information concerning the cities’ history, social hierarchy, government, military, religion, and more. Gamemasters can weave this information into their adventures, while native player characters can use it to enhance their heroes.
  • A full-color map of each settlement.
  • Dozens of unique locales that can serve as places to visit or spend money, or as the focus for an adventure.

IMPORTANT: The PDF is not available for immediate download. It will be released when the preorder closes in a few weeks.

Wiggy has finished the text, Rob is busily doing the cartography for City Book 6, and the cover art has been commissioned. To keep your whistles whetted, here are two locations from the new book.

A. Packs for Backs [Halfway]
Despite its name, this shop sells backpacks, bandoliers, pouches, scroll cases (waterproof and mundane), and waterproof satchels. A former adventurer, Solveig Vidarsdohtor’s (the proprietor) days of excitement were cut short by an arrow through the knee.
She has a number of maps showing the location of tombs and ruins in the Hearth Range. Adventurers who make purchases are allowed to copy one map per 25 gs spent in the shop. Solveig makes no claims the maps will lead to treasure, as she has never investigated and no customers have bothered to return to the shop to relate their tales of fortune and glory.
32. The House of Teeth and Claws [Glassport]
This large house is entirely populated with semi-feral hunting cats. No one knows who owns the property or who ultimately pays the butcher’s bill for the fresh meat brought here everyday—the cult of Var receives money every month to pay for the provisions, but they have no other records. Suspects include the cult of Veth, the Convocation (who get blame for many odd events), and a nobleman using the cats to protect a valuable treasure.
 
Zuletzt bearbeitet:

[Zadmar Games] Saga of the Goblin Horde: Configurable Map
Author: Richard Woolcock
Artist: Eli Kurtz
Pages: 1
Prices: Pay What You Want (DriveThruRPG/RPGNow)

Have you ever run an official Saga of the Goblin Horde adventure, and wondered where exactly it took place?

This high-resolution (300 DPI) map can be configured by toggling different layers in your PDF reader (if you’re using Acrobat Reader, the "layers" tab is on the left side of the window, just below the paper clip). You can enable or disable the hex grid, text labels, and tribal territory, and display the travel routes for every single Plot Point Episode and One Sheet adventure!

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This product is free, but if you enjoy Saga of the Goblin Horde and wish to show your support for the setting, please consider rating and/or reviewing my products, or making a small donation for the map (every sale helps increase my seller ranking, even if it’s just 1 cent).

Any money earned from this map will be invested into future Saga of the Goblin Horde products—in particular, I’m hoping to commission a larger poster-size map that reveals more of the human lands.
 
Dieses Update sollte eigentlich schon vergangenes Wochenende erscheinen, aber aufgrund der gemischten News, habe ich mich ein wenig schwer mit dem Text getan. Zudem hatte ich gehofft, schon einen konkreteren Termin für die Kompendien nennen zu können. Bevor wir nun zu den versprochenen Produktupdates kommen, möchte ich kurz noch auf die Werkstatt zu sprechen kommen.

Wie bereits im letzten Update ausgeführt, führt die bisherige Werkstatt mit ihren angekündigten Erscheinungsterminen zu mehr Frust als Freude, weil wir es aktuell nicht schaffen, die Termine einzuhalten. Was bringen noch so gut gemeinte Termine, wenn sie regelmäßig an uns und euch vorbeirauschen?! Wir werden daher künftig keine Termine mehr nennen.

Trotzdem möchten wir euch natürlich so gut wie möglich informieren. Wir möchten die Werkstatt nicht entwerten. Uns ist klar, dass das sehr wichtig ist, euch auf dem Laufenden zu halten, und wir möchten euch auf keinen Fall über irgendwas im Unklaren lassen. Daher wird die Werkstatt weiterhin eine Übersicht der erschienenen und der in Arbeit befindlichen Produkte enthalten, allerdings ohne Erscheinungsdatum. Aktuell bearbeiten wir zwei bis drei Projekte gleichzeitig. Diese Projekte werden in der Verlagswerkstatt gesondert markiert. Die direkt danach folgenden Projekte ebenfalls. Auf diese Weise, wisst ihr immer woran gerade gearbeitet wird, wie der aktuelle Status des Projekts ist und was als nächstes ansteht.

Wie bisher, werden wir euch in einem regelmäßigen Rhythmus über die aktuell bearbeiteten Projekte informieren und über alles was sich sonst so bei uns tut. Natürlich stehen wir euch auch zwischen den Updates für Rückfragen und Erläuterungen zur Verfügung. Noch einmal: Wir möchten euch damit nicht hinhalten oder uns irgendwie entziehen. Wir möchten nur nicht ständig Hoffnungen schüren, die wir dann nicht erfüllen können, und uns dann euren berechtigten Unmut zuziehen.

Nun zu den konkreten Produkten. Ich fange mal mit was Positivem an, und arbeite mich dann zu den schlechten Nachrichten vor.



50 Fathoms

50 Fathoms ist erschienen und damit rund 3 Monate nach dem anvisierten Termin fertig geworden. Das ist nicht perfekt, sondern eher Durchschnitt, aber schon ein Schritt in die richtige Richtung. Obwohl das Buch ohne echte Crowdfunding-Kampagne kam, also ohne Stretchgoals, tägliches Marketing oder kostenlose Addons, haben sich innerhalb der regulären Vorbestellzeit 46 Personen an der Vorbestellung beteiligt und über den gesamten Zeitraum hinweg rund 100 Personen. Das ist in etwa auf dem Niveau der Deadlands Reloaded-Kampagne oder Nebula Arcana. Es ist sicherlich auch ein Zeichen des verlorenen Vertrauens und schon schmerzlich, aber andererseits macht es natürlich auch Hoffnung. Wir freuen uns jedenfalls sehr darüber, dass euch das Buch offenbar gut zu gefallen scheint. Es war definitiv nicht unser letztes Savage-Worlds-Buch.
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Für 50 Fathoms wird es zeitnah auch eine limitierte Ausgabe geben, die Captains-Edition, aber wann, werde ich erst Ende der Woche von der Druckerei erfahren.



Die Savage-Worlds-Kompendien (HC)

Das zweite aktuelle Projekt, und der nächste Schwung, der vom Drucker kommt. Ich habe noch keinen genauen Anlieferungstermin, rechne aber fest Ende des Monats, Anfang des nächsten Monats damit. Bis dahin werden dann auch die Bennies hier sein, so dass alles in einem Rutsch raus kann.



Symbaroum – Die Stoffkarten (auch für Deadlands)

Die Stoffkarten sind fertig und auf dem Weg. Wir hatten sehr gehofft, dass die Karten noch vor der RPC hier sind, aber wie es aussieht, werden sie erst in der Woche nach der Messe bei uns eintreffen.
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Die Dresden Files – Das Rollenspiel

In jeder Hinsicht wohl das Megaprojekt für uns, sei es positiv oder negativ, und leider immer noch nicht soweit, wie wir es uns wünschen würden. Derzeit rechne ich damit, dass das PDF erst im Juni fertig wird, was dann natürlich auch alles andere verzögert. Es ändert sich aber nichts daran, dass wir die beiden Bücher dann gemeinsam drucken und verschicken.



Soweit erstmal für heute. Mehr Infos zur RPC gibt es morgen.



Bleibt savage!
–Christian für PG



Fragen? Dann schreib uns direkt an kontakt@prometheusgames.de oder crowdfunding@prometheusgames.de
Für mehr Infos besuche unser
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[Middle Kingdoms Adventure & Trading Co.] Battle Map: The Sunken Pyramid of the Sun King
Artist: Frank Turfler, Jr.
Prices: €8,43 €4,21 (DriveThruRPG/RPGNow)

Centuries ago the in defiance to his patron deity, the Sun King built a monumental pyramid in honor of the gods of the Underworld. Hidden deep underground his secret cult practiced their dark arts and ritual sacrifices to the unknown gods of the Underworld in the hopes of resurrecting their king so that he may overthrow his former patron and take his rightful place as the Sun God! Today, only the worms know what became of them.

Includes 300dpi and 72dpi versions of the Sunken Pyramid of the Sun King without and with grids and a layered PDF.
 

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[Pinnacle Entertainment] Lankhmar: Grim Tidings
Author: Shane Hensley
Artists: Aaron Acevedo, Jon Taylor
Pages: 2
Prices: Freebie (DriveThruRPG/RPGNow)

the introduction to the full-length adventure A Night of Blood and Teeth, forthcoming from Pinnacle for Lankhmar: City of Thieves.

Check out the Kickstarter for the latest book in The Savage World of Lankhmar: Savage Seas of Nehwon!

This is designed for use with Lankhmar: City of Thieves and requires Savage Worlds to play.
 

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