Cyberpunk 2020 Brauche Schadensangaben für die Granatentypen

Skyrock

t. Sgeyerog :DDDDD
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Ich bereite gerade NSCs für ein Conabenteuer vor, und einen von denen wollte ich mit ein paar Granaten mit Spezialeffekten wie Brandgranaten, Säuresplashgranaten und dergleichen ausstatten.
Nun verweist die englische Neuauflage nur auf die "Area Effect Weapons & Grenade Table" auf S.89 - die nicht existiert. Auch im ganzen Kampf- und Ausrüstungskapitel finde ich keine solche Auflistung.

Was ich also bräuchte wäre diese Auflistung mit den Schadenseffekten für die ganzen Granatentypen wie Frag, Incendiary, Stun, Dazzle etc.

Ich weiß dass die Tabelle im deutschen GRW definitiv drin war; in der alten englischen Ausgabe sollte es auch der Fall sein. Sollte mir jemand die richtige Seite in der Neuauflage mit dem italienischen Artwork sagen können (so sie da noch drin ist), umso besser.
 
AW: Brauche Schadensangaben für die Granatentypen

Splittergranate, Brandgranate und Blendgranaten kenn ich, aber eine Betäubungsgranate?
Ich kann gleich schauen, ob dazu etwas steht. ^^
 
AW: Brauche Schadensangaben für die Granatentypen

Das neue englische Regelwerk listet u.a. Stun auf (aber ohne Schadensangabe, sondern nur mit Verweis auf eine nicht-existente Tabelle).
Mir brennt das Zeug wirklich unter den Fingern. Oder weiß einer ob ich die tabelle in irgendeiner der Übersichten von cyberpunk2020.de finde? (Seit der Umstellung auf Wordpress ist es da schwer gezielt einzelne Artikel zu finden.)
 
AW: Brauche Schadensangaben für die Granatentypen

Stun verlangt einen KO-Check, das weiß ich noch ohne Regelwerk. Ich meine mich zu erinnern, dass der Stun-Check ohne Modifikator war. Also bei Typen mit hohem Body sinnlos, aber bei schon angeschossenen sehr effektiv.
 
AW: Brauche Schadensangaben für die Granatentypen

Dem OP lässt sich entnehmen das du mit Englisch kein problem hast, also:

Type ; Burst/Damage ; Price
HEP; -/5D6; 30$
Damage is 1/2 real, 1 /2 slun only; armor has no effect and is damaged 2 levels.

Incendiary; 15m/4d6-2d6-1d6; 30$
4D6 first turn, 2D6 second turn, 1D6 third turn; flammables in 1 m radius burn. Soft armors reduced by two levels/hit.

Offensive Frag; 10m/5D6; 25$
Reduced explosive; safer for use in right confines (like room$, hallways, etc).

Defensive Frag; 15m/2D6+1; 20$
High-explosive fragmentation; very messy in closed areas.
Smoke/Tear Gas; 15m/varies; 20$
See CP rules for clouds; Tear Gas causes tearing & -2 REF, Smoke can't be seen thru.

Concussion; 12m/3D6; 15$
- 3D6 damage is stun only, armor protects at only 1 /3 effectiveness.

Flash Bomb; 5m/-4REF/Awa; 15$
1/2 Stun Save per person with -4 to REF & Awareness for 5 turns.



Frisbee Grenade 65$
Introduced at the Paris Weapons Exposition by Fabrique Europa Nationale. These hand grenades have a liquid explosive filler in a aerodynamically saucer-shaped (4.5" dia. x 0.6" thick) grenade body (+2 to Athletics skill). Arming the grenade is achieved by turning the trigger button clockwise. Pressing the same button will allow a six second delay before detonation occurs. One hundred-sixty hardened steel pellets create a zone of fragmentation fifteen meters in diameter (Damage 2D6+3). This grenade has a rubber edge to allow the user to carom it off objects. Because of the way one throws the grenade, colorful nicknames such as "Frisbee 0' Death" and "Perforation-Puck" are often used to describe this product

EMP Grenade 200$
Are you a fifty kilo weakling? The metal dweeb next door won't tone down his chip box? Is your action being electromusded by some borgboy in a bad thousand-yen suit? Put that chipped beef on toast with this "soon to be patented" Veg-o-matic Electromagpulse Grenade. Manually or remotely detonated, this munition will produce an electromagnetic pulse with a very limited range (approx. 10m dia.) that will scramble electrons, wipe chip memory, and teach any chromedome how to do the Dying Cockroach. If you're interested in this or any other electronic marvels, lay a query line at Night City's Boogie Board for the "The Great Neeso".
Note: We received a single EMP Grenade for testing along with payment for this ad. The instructions claim that when detonated, the grenade does not explode, but fuses its internal mechanism five seconds after arming. We tested the grenade among a group of volunteers from the shipping dept. and found that the more heavily augmented a person was, the longer it took for the effects to wear off. We estimate that internal cyberware came back on line in about four minutes and cyberlimb functions were regained in about ten minutes. Even a person with no cyberwear whatsoever will have orientation loss for obout ten seconds. MRAM chips ore totally lost unless shielded against EMP but our shipping manager's augmentation was unaffected, due in port to its L-5 origins.





Und noch was ganz besonderes.

URBAN TECHNOLOGIES SLASHER 75$
Another lethal toy from the madmen at Urban Technologies! They've come up with an antipersonnel shell (available in 12or 10ga, 25mm, 30mm,and 40mm shells) that strings monowire between two specially-weighted dugs. As the slugs travel, they spread apart, pulling the monowire taut and slicing everything that passes between them in half!
The Slasher delivers a single attack if it hits, doing 4d6 damage at 1 /3 armor SP. The only difference is the length of the monowire.. .the 12/10ga has a 1 m wire, while larger shells have longer wires (25mm=2m, 30mm=2.5m, 40mm=3m wire). The shell can attack any target in that area, similar to a shotgun blast.


Ich hoffe das reicht erst mal. Vielleicht poste ich nacher noch etwas mehr.
 
AW: Brauche Schadensangaben für die Granatentypen

Ich habe jetzt nochmal tief auf meiner Festplatte gegraben und eine Regelzusammenfassung gefunden in der die Spezialgranatentabelle aus dem GRW enthalten ist. Damit ist der Fall geklärt.

Trotzdem danke an alle die geholfen haben, und Schande über die Lektoren der 2. Auflage.
 
AW: Brauche Schadensangaben für die Granatentypen

Schau mal nach den Tabellen von Node16, die gibt es immernoch irgend wo, da sind ALLE waffen, granaten, Munitnstypen, etc. kompakt zusammengefaßt. Taugt nix ohne regelwerk, ist mit aber super als Referenz!
 
AW: Brauche Schadensangaben für die Granatentypen

@URPG: Die hier ^^

Hand Grenades (20-30eb, thown 10 x BODY in m)

HE 7d6 frag to 5m & 3d6 to 6-10m
Anti-Tank 5d10HEAT, 3d6 frag to 5m, 1/2 throw
Chemical Gas, smoke or paint. 10m
WP/Incendiary 4d6 for 3 turns, 5m. Soft SP -2/round
Flash-Bang Stun -2 or D 4. REF 20 or B 2. 5/15m
Concussion Stun -5. 5/15m
Flash 20+ REF or blinded for 40 secs. 10m
Sonic (40eb) Stun -1, 20+ BOD or deaf 40 secs. 6m
Motion Restraint 25+ Dodge, 30+ BOD to get free. 1m
EMP (200-400eb) Disorient 1d6x10, Pulse effect. 4-10m
Saucer (65eb) 2d6+3 frag. 15m. +2 to throw
Mini-Gren (40eb) 1d6+3. 3m. 1.5" big
Scatter (70eb) IR defeating cloud for 5 turns. 5m
Spraypaint (20eb) Blind for 1-2 mins if center. 4m
Stench (20eb) V.Diff COOL/BOD roll. 5x5m
LN2 2d6+2 (min 6), 1d6/2+1 area. 3m
Smoke Pellets A stealth roll to escape the area
Acid (50eb) Acid cloud, 1pt/location/turn
Blind Gas Body -2 (+3 diff) or blind 1d10+2 turns
 
AW: Brauche Schadensangaben für die Granatentypen

Sieht relativ vollständig aus *g*
 
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