Jadeite
Wiedergänger
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- 8. Dezember 2006
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Für meine nächste Spielsitzung habe ich mich einmal am entwerfen einer eigenen Kreatur versucht. Es handelt sich um einen Untoten bei dessen Erschaffung der Kopf einer menschlichen Leiche durch den eines toten Hirsches ersetzt wurde. Die Augen sind zugenäht und das Monster orientiert sich vor allem über Geruch und Blindsicht. Gekleidet sind diese Kreaturen in eine Hirschlederrüstung, dazu ist sie mit einem Speer bewaffnet. Die Kreatur versteht Common und Sylvan, gibt jedoch selbst, von ihrem unheimlichen Röhren einmal abgesehen, keine Geräusche von sich.
Erastil ist der golarische Gott von Jagd, Ackerbau und ländlicher Gemeinschaft und wird oft als Mensch mit einem Hirschkopf dargestellt. Die Untoten wurden erschaffen nachdem sich eine barbarische Gemeinschaft von Erastil abgewandt hatte um Jagd auf dessen letzte Anhänger zu machen. Einige der Untoten haben der Untergang der Kultur überstanden und werden demnächst auf die Charaktere meiner Gruppe stoßen (unter denen sich passenderweise zwei Anhänger Erastils befinden).
Über Kritik oder Verbesserungsvorschläge würde ich mich freuen. Sofern Classic Monsters Revisited nicht vorhanden ist kann Scent of Fear auch durch Skill Focus (perception) ersetzt werden.
Mockery of Erastil
CR 4 (1,200 XP)
NE Medium undead
Init +2; Senses blindsight 30 ft., scent, blind; Perception +11
Aura hatred (30 ft., +2 morale bonus to Str, -2 AC, Will DC 15 negates)
DEFENSE
AC 17, touch 12, flat-footed 17 (+2 Dex, +2 leather armor, +3 natural)
hp 45 (6d8+18 )
Fort +4, Ref +4, Will +7
Immune Undead Traits
OFFENSE
Speed 30 ft.
Melee masterwork spear +10 (1d8+6), gore +3 (1d8+2)
STATISTICS
Str 19, Dex 14, Con -, Int 8, Wis 15, Cha 14
Feats Scent of Fear (Classic Monsters Revisited 7), Toughness, Weapon Focus (spear)
Skills Perception +11, Stealth +11, Survival +11
Languages Common, Sylvan
ECOLOGY
Environment cold or temperate forests, underground
Organization solitary, pair or pack (3-12)
Treasure masterwork spear, masterwork leather armor
SPECIAL ABILITIES
Quarry (Su) A Mockery of Erastil can, as a standard action, denote one target within his line of sight as his quarry. Whenever he is following the tracks of his quarry, it can take 10 on his Survival skill checks while moving at normal speed, without penalty. In addition, he receives a +2 insight bonus on attack rolls made against its quarry, and all critical threats are automatically confirmed. It can have no more than one quarry at a time. It can dismiss this effect at any time as a free action, but he cannot select a new quarry for 24 hours. If the ranger sees proof that his quarry is dead, he can select a new quarry after waiting 1 hour.
Aura of Hatred (Su) Any creature within 30 ft. of the Mockery of Erastil must succeed on a DC 15 will save or succumb to a primal urge to destroy, gaining a +2 morale bonus on strength while taking a -2 penalty on AC.
Bellow (Su) As a standard action, a mockery of Erastil can emit a deep, bellowing sound. Any creature within 60 ft. must succeed on a Will Save, DC 15, or become shakened for 1d4 rounds. This is a fear effect.
Erastil ist der golarische Gott von Jagd, Ackerbau und ländlicher Gemeinschaft und wird oft als Mensch mit einem Hirschkopf dargestellt. Die Untoten wurden erschaffen nachdem sich eine barbarische Gemeinschaft von Erastil abgewandt hatte um Jagd auf dessen letzte Anhänger zu machen. Einige der Untoten haben der Untergang der Kultur überstanden und werden demnächst auf die Charaktere meiner Gruppe stoßen (unter denen sich passenderweise zwei Anhänger Erastils befinden).
Über Kritik oder Verbesserungsvorschläge würde ich mich freuen. Sofern Classic Monsters Revisited nicht vorhanden ist kann Scent of Fear auch durch Skill Focus (perception) ersetzt werden.
Mockery of Erastil
CR 4 (1,200 XP)
NE Medium undead
Init +2; Senses blindsight 30 ft., scent, blind; Perception +11
Aura hatred (30 ft., +2 morale bonus to Str, -2 AC, Will DC 15 negates)
DEFENSE
AC 17, touch 12, flat-footed 17 (+2 Dex, +2 leather armor, +3 natural)
hp 45 (6d8+18 )
Fort +4, Ref +4, Will +7
Immune Undead Traits
OFFENSE
Speed 30 ft.
Melee masterwork spear +10 (1d8+6), gore +3 (1d8+2)
STATISTICS
Str 19, Dex 14, Con -, Int 8, Wis 15, Cha 14
Feats Scent of Fear (Classic Monsters Revisited 7), Toughness, Weapon Focus (spear)
Skills Perception +11, Stealth +11, Survival +11
Languages Common, Sylvan
ECOLOGY
Environment cold or temperate forests, underground
Organization solitary, pair or pack (3-12)
Treasure masterwork spear, masterwork leather armor
SPECIAL ABILITIES
Quarry (Su) A Mockery of Erastil can, as a standard action, denote one target within his line of sight as his quarry. Whenever he is following the tracks of his quarry, it can take 10 on his Survival skill checks while moving at normal speed, without penalty. In addition, he receives a +2 insight bonus on attack rolls made against its quarry, and all critical threats are automatically confirmed. It can have no more than one quarry at a time. It can dismiss this effect at any time as a free action, but he cannot select a new quarry for 24 hours. If the ranger sees proof that his quarry is dead, he can select a new quarry after waiting 1 hour.
Aura of Hatred (Su) Any creature within 30 ft. of the Mockery of Erastil must succeed on a DC 15 will save or succumb to a primal urge to destroy, gaining a +2 morale bonus on strength while taking a -2 penalty on AC.
Bellow (Su) As a standard action, a mockery of Erastil can emit a deep, bellowing sound. Any creature within 60 ft. must succeed on a Will Save, DC 15, or become shakened for 1d4 rounds. This is a fear effect.