The Kerberos Club - Viktorianische Superhelden für Savage Worlds

Zornhau

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The Kerberos Club ist eigentlich als Settingband für das Wild Talents Superhelden-Rollenspiel nach der One-Roll-Engine (ORE) erschienen.

Nun ist der Verlag, Arc Dream Publishing, dabei dieses Setting auch für unterschiedliche weitere Regelsysteme anzubieten - neben Savage Worlds auch z.B. für Fate.

Man findet dieses 300-seitige Settingbuch z.B. bei RPGnow für ca. 16 Euro.

Der Beschreibungstext:
Play the heroes and villains of a Strange century! Doctor Archibald Monroe, the erudite chemist and physician-chimpanzee . . . "Stony" Joe Smithson, the honest London boxer, transformed into living rock . . . Maeve O'Connel, Queen of the Mudlarks, the eternal child touched by Faerie . . . the Lady Mirabel, who by darkness defends Whitechapel as the terrifying Night Hag. . . . When the victims and enthusiasts of magic and bizarre science meet in an infamous club for "the Strange," thrilling action is sure to follow!

The Kerberos Club (Savage Worlds Edition) is a sourcebook for superheroic roleplaying in Victorian London. It includes a detailed history and thorough treatment of Victorian society in its every particular, especially the incredible and sometimes awful changes that "the Strangeness" comes to wreak upon Queen and Country alike. It requires Savage Worlds and the Savage Worlds Superpowers Companion to play.

The Kerberos Club gives players every tool they need to create new heroes and villains in a world that is at the same time familiar and alien—a world made more of both by the Strangeness that grips it and the dangers that threaten it.

There is, after all, every good reason for the club's motto: "MALUM NECESSARIUM."

The Kerberos Club is written by Benjamin Baugh, with Savage Worlds conversions by Dave Blewer and Shane Ivey.

Dave Blewers Mitwirkung läßt eine solide SW-Adaption erwarten.

WICHTIG! - The Kerberos Club benötigt neben der SW:EX als Grundregelbuch auch die Superhelden-Regeln des Superpowers Companion (zur Not tut es ein Necessary Evil Players Guide auch).

(Das Original hat ja mit Wild Talents auf einem Superhelden-Rollenspiel aufgesetzt, SW liefert aber die hier notwendigen High-Power-Superhelden erst mit dem Superpowers Companion bzw. dem Necessary Evil Players Guide. Daher sind zum Spielen DREI Bücher, statt wie sonst üblich nur zwei notwendig.)

Eine ausführliche Beschreibung findet man hier: Tales From The Savage Troll: Review: The Kerberos Club - Savage Supers in the Victorian Age.

Einen Einblick in das Setting (obschon durch die ORE-Brille) gewährt diese Preview hier: The Kerberos Club Quick Start Guide.
 
AW: The Kerberos Club - Viktorianische Superhelden für Savage Worlds

Dann muss ich den Keith gleich mal fragen ob er schon dazu gekommen ist es anzuspielen. Klingt ja schon mal recht verlockend.
 
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